« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

زنا ، بزرگترین عامل انهدام خانواده | مقالات 20 خرداد 1393
زنا ، بزرگترین عامل انهدام خانواده

زنا بعد از کفر و قتل از اکبر کبائر است ، عار و زشتی آن خانواده های رفیع المنزله را منهدم و انسانهای سربلند را سرافکنده و شجاع ترین انسان را بزدل و جبان می گرداند. آن لکه سیاهی است که اگر به تاریخ خانواده ای داخل شد تمام صفحات سفید آن سیاهی و تاریکی می پوشاند.

آن گناه ظلومی است که زشتی و عار آن اکتفا به مرتکب آن نمی کند بلکه به تمام زنان اقارب آن سرایت می کند زیرا ننگ و عار آن تمام افراد خانواده بلکه تمام افراد قبیله را در بر می گیرد و اثرات آن همه افراد را در نظر ناظرین سرافکنده و از جیلی به جیل دیگر منتقل می شود و هر چند این عمل شنیع در وجود فاعل آن استمرار پیدا کند ، قبح صورت و چهره آن زشت تر و قبیح تر می شود ، قاتل الله فاعلیه. بخاطر همین خدای متعال جزای فاعلین محصن آن به بدترین وجه قرار داده و آن بصورت سنگساری و رجم.

جزای غیر محصن یکصد تازیانه بدون رأفت و رحمت بر او ، و آن باید در ملأ عام مومنین بوده باشد تا آنکه قلب و وجدان و روان او دردناک باشد مانند بدنش ، زن و مرد ، پیر و جوان ، حاکم و محکوم ، غنی و فقیر ، همه در آن یکسانند این است جزای زانی در دنیا اما جزای او در آخرت چیزی است که عقل از آن متلاشی و پریشان می شود و قلب از آن متقطع ، کفایت است بدانی آنکه یک بار زنا عبادت 60 سال عابد مخلص و از عباد عظیم را نابود و منهدم می گرداند ( بروایت ابن حبان در صحیح آن از رسول گرامی صلی الله علیه و سلم).

شخصی که تمام حسنات او نابود گشت دیگر صاحب معصیت و گناه است و بس. که اگر بعد از آن توبه نکند و عمل صالحی انجام ندهد و بمیرد مستوجب جهنم است.

وقتی یک بار زنا باعث انهدام و نابودی عبادت 60 سال عابد می شود و او را محروم بهشت و مستوجب جهنم نعوذ بالله می گرداند چیست ظن تو ای قاری به آن کسی که شب و روز و در طول حیاتش به آن عادت کرده و از آن خود را بی نیاز نمی داند با وجود آنکه نمی داند آنکه عبادت خوردنی یا آشامیدنی است (عیاذا بالله).

ودر حدیث دیگر روایت شده آنکه عفونت شرمگاه زناکاران اهل نار مومنی که به سبب غیر زنا به آن داخل شده را می آزارد.آن بگونه ای شدید است که اهل نار را از عذاب آتش به خود مشغول می کند این است جزای آن فروجی که در دنیا لذت معصیت چشیده اند . مناسب است آنکه عذاب آن نیز در آخرت بچشند . وقتی عفونت شرمگاهشان جمعیت غفیری از اهل نار که خداوند عدد آنها می داند این قدر می آزارد پس چیست حال خودشان !

ابویعلی و احمد و ابن حبان از رسول الله صلی الله علیه و سلم روایت می کنند که فرمودند: (وَمَنْ مَاتَ مُدْمِنًا لِلْخَمْرِ سَقَاهُ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ مِنْ نَهْرِ الْغُوطَةِ قِيلَ وَمَا نَهْرُ الْغُوطَةِ قَالَ نَهْرٌ يَجْرِي مِنْ فُرُوجِ الْمُومِسَاتِ يُؤْذِي أَهْلَ النَّارِ رِيحُ فُرُوجِهِمْ)

کسی که در حال استمرار بر شرب خمر وفات یافت خداوند او را از نهر غوطه می آشاماند گفته شد چیست نهر غوطه فرمودند: نهری است که جاری می شود از شرمگاه و فروج زنان زناکار که تعفن آن اهل نار را می آزارد.

شرب خمر ، ذنب و گناه آن بسیار شدید وعظیم است زیرا خمر ام الخبائث است و جزای این ذنب عظیم با عذابهای دیگر اهل جهنم در غلظت فرق می کند. رسول الله خبر داده آنکه به مرتکب آن آشامانده می شود از نهری که جاری می شود از شرمگاه زنان زناکار ، درجات زنا و قبح آن در دنیا و عذاب آن در آخرت مختلف است.

زنا کردن به زن کافره نیست مانند زنا کردن با زن مسلمان ، و زنا کردن با زن مطلق مسلمان نیست مانند زنا با زن همسایه و زنا کردن با زن همسایه دور نیست مانند زنا کردن با همسایه نزدیکتر ، و زنا کردن با زن غیر قریب نیست مانند زنا کردن با زن خویشاوند ، زنا کردن با زن غیر محرم نیست مانند زنا کردن با محارم ، زنا کردن با زنی که در عصمت شوهر نیست نیست مانند زنا کردن با زنی که شوهر دارد ، زنا کردن با زن مرد غیر صالح نیست مانند زنا کردن با زن مرد صالح و با تقوا و همچنان.....

رسول اکرم صلی الله علیه و سلم می فرمایند: ( لأن یزنی الرجل بعشر نسوة أیسر علیه من أن یزنی بامرأة جاره.)

اگر مردی با ده زن زنا کند سهل تر و آسانتر است بر او (از نظر عذاب) از زنا کردن با زن همسایه خود.

و در روایت مسلم حضرت صلی الله علیه و سلم می فرمایند: (حُرْمَةُ نِسَاءِ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ كَحُرْمَةِ أُمَّهَاتِهِمْ وَمَا مِنْ رَجُلٍ مِنْ الْقَاعِدِينَ يَخْلُفُ رَجُلًا مِنْ الْمُجَاهِدِينَ فِي أَهْلِهِ فَيَخُونُهُ فِيهَا إِلَّا وَقَفَ لَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فَيَأْخُذُ مِنْ عَمَلِهِ مَا شَاءَ فَمَا ظَنُّكُمْ).

حرمت زنان مجاهدین بر قاعدین (کسانی که به جهاد نرفته اند) مانند حرمت مادران آنها است ، نیست مردی از قاعدین که جانشین مجاهدی در سرپرستی اهل او بوده باشد پس به مجاهد در اهلش خیانت کند مگر آنکه متوقف می شود روز قیامت تا آنکه مجاهد از حسنات او برداشت کند تا آنکه راضی باشد چیست ظن و گمان شما؟ یعنی چیست گمان شما به کسی که خداوند حکم کرده است در حسنات او در آن روز سخت و نیاز به حسنات ، آن هم برای حق زنا به اهل شخص ، مطمئنا یک حسنه هم برای خودش باقی نمی گذارد و چه می شود مسیر کسی که در روز آخرت فاقد هرگونه حسنات باشد لذا به دلیل احادیث مزبور مراتب زنا با هم تفاوت دارند .

همچنان باید فهمید که زنای شخص شریف ، گناه آن بیشتر است از زنای شخص فرومایه و زنای جاهل هرگز گفته نمی شود که مانند زنای عالم باشد. و زنای جوان نیز در تقدیر مانند زنای پیر نخواهد بود و در روایت مسلم رسول اکرم صلی الله علیه و سلم می فرمایند: ( لا یزنی الزانی حین یزنی و هو مومن ) زنا نمی کند شخص زناکار هنگامی که زنا می کند در حالی که او مومن بوده باشد .

حدیث دلالت بر آن می دهد که هنگامی که شخص عمل زنا انجام می دهد لباس ایمان از او خلع می شود بنابراین با انجام یک عمل زنا که اگر از آن ندامت و توبه نکند و مصمم بر آن از دنیا برود مسلوب الایمان و جهنمی می شود.

........................................................
بر گرفته از کتاب آداب اسلام در نظام خانواده
نویسنده: شیخ میر عبدالله تخت دار رحمه الله
تهیه و تنظیم: سایت مدرسه اسماعیلیه
بازديد:2359| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت